Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Heb je een artikel gevonden, wat je wilt bestellen, beslis dan voor een kleur en maat en klik op de button „In winkelmand“. Ben je reeds een geregistreerde klant, kan je daarna meteen naar betaling en verzenden gaan. Als je nog niet geregistreerd bent moet je allereerst een profiel aanmaken met een persoonlijk wachtwoord om je persoonlijke gegevens te beschermen, of je meld je aan zonder persoonlijk wachtwoord. In dit geval krijg je automatisch per mail een gegenereerd wachtwoord, waar je mee kunt inloggen. Heb je een retour zending is het verplicht om je met dit wachtwoord aan te melden.
In je bestelmand vind je een overzicht van alle bestelde artikelen en het bedrag wat je moet betalen. Klopt de bestelling, kun je doorgaan naar betalen en de verzending en betaling voldoen. Als de bestelling gelukt is krijg je per mail een opdrachtbevestiging met het bestelnummer .
Zodra jou bestelling het magazijn verlaat, sturen wij jou per mail een bevestiging van de verzending. Daar vind je ook het Track & Trace nummer, om het pakket te volgen dat met DHL bezorgd wordt. De actuele status van je bestelling kun je ten alle tijden terug zien in je klantenaccount.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of storneren?
Als je je bestelling wilt veranderen of storneren, neem a.u.b. contact op met onze klantenservice onder klantenservice@kik.nl.
Kan ik mijn bestelling in een filiaal laten bezorgen?
Met onze Click & Collect service kun je je bestelling, met een minimale bestelwaarde van €25 voor €1,99 verzendkosten, in jouw favoriete filiaal laten bezorgen.
Is er een minimale bestelwaarde?
Alleen voor onze Click & Collect service bestaat er een minimale bestelwaarde van €25.
Hoe lang duurt de levering?
Om zo snel en soepel mogelijk het pakket te bezorgen werken wij samen met DHL. De levertijd bedraagt ca. 2 - 5 werkdagen.
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Als een bestelling thuis bezorgd wordt, hanteren wij standaard verzendkosten van €4,99. Voor een Click & Collect bestelling die in één van onze filialen wordt geleverd zijn de verzendkosten maar €1,99.
Kan ik mijn bestelling ook in het buitenland laten bezorgen?
Bestellingen van klanten die niet woonachtig in Nederland zijn kunnen alleen door Click & Collect in een filiaal die gevestigd is in Nederland bezorgd worden. Alle oplopende douanekosten, douanebelasting, invoerbelasting en/of andere extra kosten zijn niet berekend in de aangegeven verzendkosten. Voor de juiste douaneafhandeling van de producten en de daaruit ontstane kosten ben je zelf verantwoordelijk.
Welke betaalmethodes bieden jullie aan?
Voor een thuisbezorging bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:
PayPal
iDEAL
Creditcard
Als je besteld via Click & Collect betaal je de bestelling pas in het filiaal. Hier heb jij volgende opties:
PIN
Contant
Creditcard
Ik heb een beschadigd/verkeerd/incompleet artikel ontvangen. Wat kan ik doen?
Ondanks voorzorgsmaatregelen kan het voorkomen, dat een artikel beschadigd aankomt, niet volledig zijn, of zelfs dat het verkeerde artikel bezorgd wordt. In dit geval raadpleeg dan onze klantenservice per mail klantenservice@kik.nl
Kan ik artikelen ruilen?
Het direct ruilen van je artikel is helaas niet mogelijk. In dit geval kun je het artikel met het filiaalretourformulier, die in het pakket bijgesloten zit, in een KiK filiaal naar jou keuze retourneren. Aansluitend kun je het gewenste artikel opnieuw bestellen.
Hoe kan ik artikelen retourneren?
Je hebt de volgende opties voor het retourneren van goederen die je niet meer wilt:
Via een KiK filiaal naar keuze
Bij je pakket zat een filiaalretourformulier. Met dit document kun je de artikelen die je niet meer wilt hebben gemakkelijk terugbrengen naar een willekeurige KiK filiaal.
Retourneren via DHL
Ga als volgt te werk om DHL retourdocumenten te maken:
Klik op www.KiK.nl en dan op “Mijn profiel” aan de rechterkant (ook als gastbesteller). In het midden onderaan de pagina vindt je nu “jouw bestelling/retourdocumenten”.
Vul in het veld “Bestelnummer” je bestelnummer xxxxxx in.
Voer in het veld “E-mailadres” je e-mailadres xxxxxx in
en druk op “Doorgaan”.
Klik op “Retour aanmaken” om naar jouw bestelling te gaan.
Klik in het linkervak (links van de artikelfoto) om artikelen te selecteren die je wilt retourneren. Selecteer in het midden het aantal en laat ons in het rechtervak weten wat de reden van de retourzending is.
Klik nu op “Retourzending aanmaken”. Je kunt nu uit de volgende opties kiezen:
“Print zelf retourlabel uit”.
De retourdocumenten is een PDF van 2 pagina's. De eerste pagina is het retoureformulier, dat je in het pakket met de goederen moet doen. De tweede pagina is een retouretiket van DHL. Knip dit label uit en plak het op de buitenkant van het pakket.
DHL retourneert met QR-code
Als je de retourdocumenten hebt gemaakt, kun je ze downloaden (...opslaan als). Jij vindt nu een QR-code op het DHL label dat u hebt gemaakt. Laat deze QR-code aan DHL zien om te scannen en DHL regelt de rest voor jou.
Stuur je goederen alleen via DHL naar ons terug.
Belangrijk! Bewaar de DHL verzendbewijs goed totdat je de bevestiging per e-mail hebt ontvangen.
Ik heb een artikel online gekocht en wil het terugbrengen naar een winkel. Hoe kan ik dat doen?
In een KiK filiaal naar keuze
Met het filiaalretourformulier dat in je bezorgde pakket zit, kun je in elk KiK filiaal het artikel terugbrengen wat je niet wilt.
Hoe krijg ik mijn geld terug als ik de goederen met DHL heb teruggestuurd?
Als je de goederen terugstuurt via DHL (gratis), ontvang je na verwerking van je retourzending een bevestiging via je e-mailadres. Het corresponderende creditbedrag wordt aan je terugbetaald via de betaalmethode die je hebt geselecteerd bij het plaatsen van de bestelling.
Kan ik meerdere bestellingen tegelijk retourneren?
Als je artikelen uit meerdere bestellingen wilt retourneren, is dat natuurlijk geen probleem.
Zorg er wel voor dat je voor elke bestelling het juiste retouretiket in het pakket doet. Dus als je goederen retourneert van drie bestellingen, moeten er ook drie retourformulieren in het pakket zitten.
In het geval van een retourzending kun je ons gratis DHL retourformulier downloaden op www.kik.nl. Dit betekent dat retourneren via DHL voor jou gratis is. Het is essentieel dat je het geprinte retourformulier in het pakket doet en het DHL label duidelijk zichtbaar aanbrengt aan de buitenkant.
Ik heb betaald met Paypal, hoe ontvang ik mijn geld terug?
Als je betaald hebt met Paypal, wordt het bedrag bijgeschreven op je PayPal-account.
Je kunt de status van je terugbetaling ook op elk gewenst moment bekijken onder “Mijn profiel”. Heb je vragen over je terugbetaling? Neem dan contact op met onze klantenservice, die je graag verder helpt.
Hoe hoog zijn de retourkosten?
Retourneren via DHL is gratis. Als je besluit een andere verzenddienst te gebruiken om de goederen te retourneren, zal KiK de gemaakte verzendkosten niet betalen.
Je kunt je goederen ook terugbrengen naar een filiaal naar keuze, samen met het filiaalretourlabel, wat voor jou natuurlijk gratis is.
Hoe lang kan ik online bestellingen retourneren?
Je kunt online bestellingen 30 dagen lang retourneren.